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ESPAÑOL
POLÍTICAS DE RETORNO
Por favor, ten cuidado cuando te pruebes tus piezas, ya que, si deseas devolverlas, éstas deberán estar en las mismas condiciones en las que las recibiste. Si la devolución no cumple con nuestras políticas, no será aceptada.
– Tienes 14 días desde el momento en que hayas recibido tu pedido para devolver un artículo.
– Los artículos deben ser devueltos sin uso, sin lavar, sin daños, con la etiqueta y con copia de la factura original.
– El costo del envío de retorno lo asume el cliente.
– Una vez la prenda sea revisada, se puede realizar el cambio o hacer el reembolso del costo de la prenda.
Sujeto a ciertas excepciones que se detallan a continuación:
– Artículos sujetos a un descuento.

Reembolsos
Una vez que tu devolución haya sido aceptada, te reembolsaremos según el método de pago que empleaste. Esto podrá tomar hasta 30 días en hacerse efectivo, dependiendo de tu proveedor de servicio de pagos. Los artículos devueltos serán reembolsados, excluyendo el costo original de envío. Te mantendremos informado/a durante todo el proceso.

TIEMPOS Y COSTOS DE ENVÍO
Políticas de envío
Maria Elena Villamil realiza envíos a nivel nacional (Colombia) e internacional (Mundial) mediante los proveedores DHL y FedEx.
Tiempos de entrega
Los tiempos de entrega empiezan a contar a partir de la confirmación del pago.
El tiempo de entrega de nuestros productos es:
o En Colombia: aproximadamente de 5 a 8 días hábiles para destinos a nivel nacional.
o Internacional: Según el lugar de destino recibirás una confirmación con los tiempos de envío y un código de rastreo de la compra.
Estos tiempos se cumplen en caso que no se presenten causas ajenas a la voluntad de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S que pudieran retrasar la entrega, como cualquier evento de caso fortuito o fuerza mayor.
Las entregas no se pueden realizar en un horario exacto. En caso de que tengas alguna inquietud con el despacho del producto puedes comunicarte a por WhatsApp o llamada al +573142740621 (en horario de lunes a viernes de 8:30am a 6: 30 pm), o escribirnos a asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co
El producto podrá ser recibido e inspeccionado por cualquier persona mayor de edad que esté presente en el lugar de entrega, para lo cual bastará la firma de la guía del transportador. En caso que el producto tenga señas de daños o rupturas en su empaque en el momento de la entrega, debes registrarlo en la guía del transportador como una observación y comunicarte con la línea de servicio al cliente de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S al +573142740621 (en horario de lunes a viernes de 8:30am a 6:30pm), o escribirnos a asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co

Costo del envío
o Para envíos en la ciudad de Cali y alrededores el envío será GRATIS (sin importar el monto de la compra). Es importante ingresar correctamente el código postal en el momento de llenar el formulario de envío para que esto aplique.
o Para envíos en COLOMBIA (excluyendo CALI) por cualquier compra igual o superior a COP $1.500.000 (un millón quinientos mil pesos colombianos) el envío es completamente GRATUITO; para las compras cuyo monto sea inferior a COP $1.500.000 (un millón quinientos mil pesos colombianos) el valor del envío será de COP $20.000 (veinte mil pesos colombianos).
Los envíos a nivel internacional están sujetos a impuestos de nacionalización. El valor lo define la autoridad aduanal y deberá ser pagado por el cliente. Para mayor información sobre este punto nos puedes contactar a +573142740621 (en horario de lunes a viernes de 8:30am a 6:30pm), o escribirnos a asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co

POLÍTICAS DE PRIVACIDAD
POLITICA DE TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN PERSONAL
En cumplimiento de las disposiciones contenidas en el artículo 15 de la Constitución Política, Ley 1581 de 2012, Decreto reglamentario 1377 de 2013, y demás normas que lo modifiquen, adicionen, complementen o desarrollen, la compañía MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, en adelante MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, comprometida con el respeto y garantía de los derechos de sus clientes, proveedores, empleados y terceros en general, da a conocer las políticas y procedimientos de tratamiento de datos personales que se encuentran guardados y custodiados en nuestra base de datos, las cuales son de obligatorio cumplimiento en todas las actividades que involucre, total o parcialmente, la recolección, almacenamiento, uso, circulación y/o transferencia de dicha información.
La presente Política de Tratamiento de Información Personal es de obligatorio cumplimiento para MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, en calidad de encargado, así como para todas las compañías aliadas, filiales o que hacen parte del grupo empresarial de esta.
MARCO JURÍDICO
La presente Política de Tratamiento de la información personal tiene su sustento normativo en el artículo 15 de la Constitución Política, en la Ley 1581 de 2012, Decreto reglamentario 1377 de 2013, los cuales disponen:
– Constitución Política, Artículo 15. “Todas las personas tienen derecho a su intimidad personal y familiar y a su buen nombre, y el Estado debe respetarlos y hacerlos respetar. De igual modo, tienen derecho a conocer, actualizar y rectificar las informaciones que se hayan recogido sobre ellas en bancos de datos y en archivos de entidades públicas y privadas.
En la recolección, tratamiento y circulación de datos se respetarán la libertad y demás garantías consagradas en la Constitución.
La correspondencia y demás formas de comunicación privada son inviolables. Sólo pueden ser interceptadas o registradas mediante orden judicial, en los casos y con las formalidades que establezca la ley.
Para efectos tributarios o judiciales y para los casos de inspección, vigilancia e intervención del Estado podrá exigirse la presentación de libros de contabilidad y demás documentos privados, en los términos que señale la ley.”
– Ley Estatutaria 1581 de 2012 “Por la cual se dictan disposiciones generales para la protección de datos personales”.
– Decreto reglamentario 1377 de 2013 “Por el cual se reglamenta parcialmente la Ley 1581 de 2012”.
INFORMACIÓN GENERAL DE MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S COMO ENCARGADO DEL TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES
Razón social: MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
NIT. 900.045.889-9
Domicilio: Cali – Valle del Cauca
Teléfono: 4837470
Correo electrónico: gestionhumana@mariaelenavillamil.com.co
Página web: www.mariaelenavillamil.com.co

OBJETO DE LA POLÍTICA DE TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES
La Política de Tratamiento de datos personales tiene por objeto desarrollar y dar a conocer al público en general los lineamientos corporativos y de Ley bajo los cuales MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S realizar el tratamiento de los datos personales, la finalidad del tratamiento, los derechos que le asisten a los titules, así como los procedimientos internos y externos que existen para el ejercicio de tales derechos ante MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, entre otros.
DEFINICIONES LEGALES
Para efectos de la ejecución de la presente política y de conformidad con la normatividad legal, serán aplicables las siguientes definiciones:
Autorización: Consentimiento previo, expreso e informado del Titular para llevar a cabo el Tratamiento de datos personales;
Base de Datos: Conjunto organizado de datos personales que sea objeto de Tratamiento;
Titular: Persona natural cuyos datos personales sean objeto de Tratamiento, sea cliente, proveedor, empleado, o cualquier tercero que, en razón de una relación comercial o jurídica, suministre datos personales a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Tratamiento: Cualquier operación o conjunto de operaciones sobre datos personales, tales como la recolección, almacenamiento, uso, circulación o supresión
Dato personal: Cualquier información vinculada o que pueda asociarse a una o varias personas naturales determinadas o determinables;
Dato público: Es el dato que no sea semiprivado, privado o sensible. Son considerados datos públicos, entre otros, los datos relativos al estado civil de las personas, a su profesión u oficio y a su calidad de comerciante o de servidor público. Por su naturaleza, los datos públicos pueden estar contenidos, entre otros, en registros públicos, documentos públicos, gacetas y boletines oficiales y sentencias judiciales debidamente ejecutoriadas que no estén sometidas a reserva.
Datos sensibles: Se entiende por datos sensibles aquellos que afectan la intimidad del Titular o cuyo uso indebido puede generar su discriminación, tales como aquellos que revelen el origen racial o étnico, la orientación política, las convicciones religiosas o filosóficas, la pertenencia a sindicatos, organizaciones sociales, de derechos humanos o que promueva intereses de cualquier partido político o que garanticen los derechos y garantías de partidos políticos de oposición, así como los datos relativos a la salud, a la vida sexual, y los datos biométricos.
Transferencia: La transferencia de datos tiene lugar cuando el Responsable y/o Encargado del Tratamiento de datos personales, ubicado en Colombia, envía la información o los datos personales a un receptor, que a su vez es Responsable del Tratamiento y se encuentra dentro o fuera del país.
Transmisión: Tratamiento de datos personales que implica la comunicación de los mismos dentro o fuera del territorio de la República de Colombia cuando tenga por objeto la realización de un Tratamiento por el Encargado por cuenta del Responsable.
Cuando un término usado está definido en la presente Política de tratamiento de información, se estará a esa definición. Asimismo, cuando un término usado no esté definido expresamente en este documento ni en la Ley aplicable, se estará al significado literal de las estipulaciones, siempre que tal interpretación resulte consistente con el objeto de la Política de tratamiento de información.
PRINCIPIOS QUE GOBIERNAN EL ACTUAR MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA. S.A.S EN EL TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES
Los principios que rigen el Tratamiento de los Datos Personales por parte de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, son los siguientes:
Principio de legalidad: el Tratamiento de los datos personales es una actividad reglada que debe sujetarse a lo establecido en la Ley 1581 de 2012 en el Decreto 1377 de 2013 y en las demás disposiciones que las desarrollen.
Principio de finalidad: La finalidad del Tratamiento debe ser legítima, e informada al titular.
Principio de límite razonable: Se limitará el almacenamiento y procesamiento de datos personales a lo que es esencialmente necesario para cumplir los propósitos previamente especificados de la relación de negocios, así como el cumplimiento de los fines autorizados por el Titular.
Principio de libertad: los datos personales sólo pueden ser tratados con el consentimiento previo, expreso e informado del Titular o por mandato legal o judicial.
Principio de veracidad: la información debe ser veraz, completa, exacta, actualizada, comprobable y comprensible.
Principio de transparencia: se debe garantizar el derecho del Titular a obtener información sobre sus datos personales cuyo Tratamiento sea realizado por MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Principio de Acceso y circulación restringida: el Tratamiento solo podrá hacerse por personas autorizadas por el Titular o por las personas previstas en la Ley.
Principio de Seguridad: la información debe manejarse con las medidas necesarias para otorgar seguridad a los registros y evitar su adulteración, pérdida, consulta, uso o acceso no autorizado o fraudulento.
Principio de Confidencialidad: los datos personales que no tengan la naturaleza de públicos son reservados y sólo se pueden suministrar en los términos de la Ley.
Principio de Incorporación sistemática: los principios de Protección de Datos Personal se implementarán en todos los procesos y procedimientos de la actividad comercial de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S

DERECHOS QUE LE ASISTEN A LOS TITULARES DE LOS DATOS PERSONALES
Conocer, actualizar y rectificar sus datos personales frente a los Responsables del Tratamiento o Encargados del Tratamiento. Este derecho se podrá ejercer, entre otros frente a datos parciales, inexactos, incompletos, fraccionados, que induzcan a error, o aquellos cuyo Tratamiento esté expresamente prohibido o no haya sido autorizado;
Solicitar prueba de la autorización otorgada al Responsable del Tratamiento salvo cuando expresamente se exceptúe como requisito para el Tratamiento, de conformidad con lo previsto en el artículo 10 de la presente ley;
Ser informado por el Responsable del Tratamiento o el Encargado del Tratamiento, previa solicitud, respecto del uso que les ha dado a sus datos personales;
Presentar ante la Superintendencia de Industria y Comercio quejas por infracciones a lo dispuesto en la presente ley y las demás normas que la modifiquen, adicionen o complementen;
Revocar la autorización y/o solicitar la supresión del dato cuando en el Tratamiento no se respeten los principios, derechos y garantías constitucionales y legales. La revocatoria y/o supresión procederá cuando la Superintendencia de Industria y Comercio haya determinado que en el Tratamiento el Responsable o Encargado han incurrido en conductas contrarias a esta ley y a la Constitución;
Acceder en forma gratuita a sus datos personales que hayan sido objeto de Tratamiento.

AUTORIZACIÓN PARA EL TRATAMIENTO DE LOS DATOS PERSONALES
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S actuando como Responsable del Tratamiento ha adoptado procedimientos para solicitarle, a más tardar en el momento de la recolección de sus datos personales, su autorización para el Tratamiento de los mismos e informarle cuáles son los datos personales que serán recolectados, así como todas las finalidades específicas del Tratamiento para las cuales se obtiene su consentimiento.
Se entenderá que el Titular ha otorgado a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S Autorización para el Tratamiento de sus datos personales cuando ésta se manifieste: (i) por escrito; (ii) de forma oral; o (iii) mediante conductas inequívocas del Titular que permitan concluir de forma razonable que éste otorgó a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S la autorización respectiva. En ningún caso el silencio será entendido como una conducta inequívoca.
No obstante, lo anterior, la autorización del Titular no será necesaria cuando se trate de: (i) Información requerida por una entidad pública o administrativa en ejercicio de sus funciones legales o por orden judicial; (ii) Datos de naturaleza pública; (iii) Casos de urgencia médica o sanitaria; (iv) Tratamiento de información autorizado por la ley para fines históricos, estadísticos o científicos; y (v) Datos relacionados con el Registro Civil de las Personas.
Revocatoria de la autorización y/o supresión del dato
El Titular de los datos personales puede en todo momento solicitar a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S como Responsable del Tratamiento, la supresión de sus datos personales y/o revocar la autorización que ha otorgado para el Tratamiento de los mismos, mediante la presentación de un reclamo, de acuerdo con lo establecido en el artículo 15 de la Ley 1581 de 2012.
No obstante, lo anterior, advertimos que la solicitud de supresión de la información y/o la revocatoria de la autorización no procederá cuando como Titular de los datos personales tenga un deber legal o contractual en virtud del cual deba permanecer en la base de datos de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S

FINALIDAD DEL TRATAMIENTO DE LOS DATOS PERSONALES
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S realizará el tratamiento de los datos personales con las siguientes finalidades:
Realizar, a través de cualquier medio en forma directa o a través de terceros, actividades de mercadeo, promoción y/o publicidad propia o de terceros, venta, facturación, gestión de cobranza, recaudo, programación, soporte técnico, inteligencia de mercados, mejoramiento del servicio, verificaciones y consultas, control, comportamiento, hábito y habilitación de medios de pago, prevención de fraude, así como cualquier otra relacionada con nuestros productos y servicios, actuales y futuros, para el cumplimiento de las obligaciones contractuales y de nuestro objeto social.
Generar una comunicación óptima en relación con nuestros servicios, productos, promociones, facturación y demás actividades.
Evaluar la calidad de nuestros productos y servicios y realizar estudios sobre hábitos de consumo, preferencia, interés de compra, prueba de producto, concepto, evaluación del servicio, satisfacción y otras relacionadas con nuestros servicios y productos.
Prestar asistencia, servicio y soporte técnico de nuestros productos y servicios.
Realizar las gestiones necesarias para dar cumplimiento a las obligaciones inherentes a los servicios prestados por MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Cumplir con las obligaciones contraídas con nuestros clientes, aliados, usuarios, proveedores, sus filiales, distribuidores, subcontratistas y demás personas relacionadas directa o indirectamente con el objeto social de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Controlar y prevenir el fraude en todas sus modalidades.

PROCEDIMIENTO PARA LA ATENCIÓN DE SOLICITUDES Y CONSULTAS RELACIONADAS CON LA INFORMACIÓN PERSONAL
El Titular de los datos personales o quien esté autorizado debidamente podrá:
Formular solicitudes y consultas para conocer la información personal del Titular que repose en MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Solicitar la actualización, modificación, rectificación o supresión de los datos del Titular, cuando haya lugar a ello de conformidad con la presente Política y con la Ley aplicable.
Solicitar copia de la autorización otorgada por el Titular a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S para realizar el Tratamiento de sus Datos Personales. Estas consultas se podrán realizar de forma gratuita al menos una vez cada mes calendario y cada vez que existan modificaciones sustanciales de las Políticas de Tratamiento de la información que motiven nuevas consultas. El Titular o quien esté autorizado para ello, podrá formular consultas a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S sobre la información personal del Titular a través de los siguientes mecanismos:
De manera verbal comunicándose a la Línea de atención al cliente en Cali: 4837470 – 4837071 ext.107 o 104
Por medio escrito, dirigido a la siguiente dirección: Calle 15ª Norte 8N-63 Cali, Colombia.
Correo electrónico a la dirección: sales@mariaelenavillamil.com.co
La consulta será atendida en un término máximo de diez (10) días hábiles contados a partir de la fecha de recibo de la misma. Cuando no fuere posible atender la consulta dentro del término antes indicado, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S lo informará al interesado, expresando los motivos y señalando la fecha en que se atenderá su consulta, a más tardar dentro de los cinco (5) días hábiles siguientes al vencimiento del primer término.

PROCEDIMIENTO PARA LA ATENCIÓN DE RECLAMOS Y REVOCATORIA DE LA AUTORIZACIÓN DEL TRATAMIENTO DE DATOS PERSONALES
Mediante este procedimiento el Titular o quien esté autorizado debidamente podrá:
Revocar la Autorización para el Tratamiento de Datos.
Presentar reclamos cuando considere que existe un presunto incumplimiento de los deberes de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S relacionados con el Tratamiento de Datos Personales, de acuerdo con lo previsto en estas Políticas o en la Ley de Protección de Datos Personales.
Revocatoria de la Autorización del Titular para el Tratamiento de Datos personales.
El Titular podrá revocar la autorización y solicitar la supresión de sus datos en los siguientes eventos:
Por decisión unilateral, libre y voluntaria del Titular de los Datos Personales, cuando no exista una obligación legal o contractual que imponga al Titular el deber de permanecer en la base de datos; y cuando no se respeten los principios, derechos y garantías constitucionales y legales, siempre y cuando la Superintendencia de Industria y Comercio haya determinado que en el Tratamiento el Responsable o Encargado han incurrido en conductas contrarias al ordenamiento. Lo anterior, sin perjuicio de las normas que MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S debe observar en materia de retención documental para el cumplimiento de obligaciones formales. En consecuencia, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S suprimirá los datos o suspenderá su uso cuando a ello haya lugar, respetando las normas sobre conservación documental que le son aplicables.

El procedimiento para la atención de los reclamos sobre los datos personales del Titular es el siguiente:
El Titular o quien esté autorizado debidamente para ello, podrán formular reclamos a MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S en relación con el Tratamiento de sus Datos personales, en los siguientes eventos:
Cuando considere que la información del Titular contenida en una base de datos debe ser objeto de corrección, actualización o supresión; o Cuando advierta el presunto incumplimiento de cualquiera de los deberes contenidos en la Ley de Protección de Datos.
La formulación de reclamos deberá realizarse a través de cualquiera de los siguientes canales de atención:
De manera verbal comunicándose a la Línea de atención al cliente en Cali: 4837470 – 4837071
Por medio escrito, dirigido a la siguiente dirección: Calle 15ª Norte 8N-63 Cali, Colombia.
Correo electrónico a la dirección: sales@mariaelenavillamil.com.co
El reclamo presentado por el Titular o por el autorizado para ello, deberá contener como mínimo lo siguiente: (i) Identificación del Titular de los Datos Personales; (ii) Descripción de los hechos que dan lugar al reclamo; (iii) Datos de contacto y ubicación del Titular de los Datos Personales (Dirección, teléfono, celular, correo electrónico, etc.); y (iv) Los documentos o pruebas que soportan su reclamación. En caso de no contar con la anterior información, se entenderá que el reclamo no se encuentra completo.
Si el reclamo está incompleto, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S solicitará al interesado subsanar las fallas o remitir la información o documentación que se requiera dentro de los cinco (5) días hábiles siguientes a la recepción del reclamo por parte de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Transcurridos dos (2) meses desde la fecha del requerimiento, sin que el solicitante presente la información requerida, se entenderá que ha desistido del reclamo y se procederá a su archivo.
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S cuenta con un término de quince (15) días hábiles para atender el reclamo, contados a partir del día hábil siguiente a la fecha de recibo en MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Cuando no fuere posible atender el reclamo dentro del término antes mencionado MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S informará al interesado los motivos de la demora y la fecha en que se atenderá su reclamo, la cual no podrá superar los ocho (8) días hábiles siguientes al vencimiento del primer término.
ÁREA RESPONSABLE DE LA ATENCIÓN DE SOLICITUDES, CONSULTAS Y RECLAMOS
El área de Servicio al Cliente de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S es la encargada de recibir las peticiones, consultas y reclamos del Titular de los Datos Personales relacionados con sus derechos a conocer, actualizar, rectificar y suprimir el Dato Personal y revocar la Autorización. Así mismo el área de Servicio al Cliente velará por la oportuna y adecuada respuesta que emita cada una de las áreas de MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S a las solicitudes, consultas y reclamos de los Titulares de los Datos.
VIGENCIA DE LA POLÍTICA DE TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN PERSONAL
La presente política de tratamiento de la información personal rige a partir del 3º de mayo del año 2019 y hasta el momento en que expresamente se revoque o modifique.
Todo el contenido de esta página (Incluyendo, pero no limitado a, texto, logotipos, contenido, fotografías, audio, botones, nombres comerciales, dibujos y videos) está sujeto a derechos de propiedad intelectual, regulados por las normas de derechos de autor y demás leyes concordantes. Todos los derechos reservados.
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Para los pagos a través de las plataformas, información y la seguridad de la misma será garantizada por estos medios de pago, quienes se hacen cargo de la transacción y confidencialidad de sus datos. La empresa no se hace responsable sobre los trámites que se surtan a través de estas.
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INFORMATION
ENGLISH

RETURN POLICY
Please be careful when trying on your pieces, as if you wish to return them, they must be in the same condition as you received them. If the return does not comply with our policies, it will not be accepted.
– You have 14 days from the time you receive your order to return an item.
– Items must be returned unused, unwashed, undamaged, with the label and a copy of the original invoice.
– The cost of return shipping is borne by the customer.
– Once the garment has been checked, an exchange or refund of the cost of the garment can be made.
Subject to certain exceptions detailed below:
– Items subject to a discount.
Refunds
Once your return has been accepted, you will be refunded according to the payment method you used. This may take up to 30 days to become effective, depending on your payment service provider. Returned items will be refunded, excluding the original shipping cost. We will keep you informed throughout the process.

SHIPPING TIMES AND COSTS
Shipping policies
Maria Elena Villamil delivers nationally (Colombia) and internationally (worldwide) through DHL and FedEx.
Delivery times
The delivery times start to count from the confirmation of the payment.
The delivery time of our products is:
– In Colombia: approximately 5 to 8 working days for national destinations.
– International: Depending on the destination you will receive a confirmation with the shipping times and a tracking code of the purchase.
These times are met in case there are no causes beyond the control of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S that could delay the delivery, such as any fortuitous event or force majeure.
Deliveries cannot be made at an exact time. In case you have any concerns with the delivery of the product you can contact us by WhatsApp or call +573142740621 (Monday to Friday from 8:30am to 6:30pm), or write to asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co
The product may be received and inspected by any person of legal age present at the place of delivery, for which the signature on the carrier’s guide is sufficient. In case the product has signs of damage or breakage in its packaging at the time of delivery, you must record it in the carrier’s guide as an observation and contact the customer service line of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S at +573142740621 (Monday to Friday from 8:30am to 6:30pm), or write to us at asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co

Shipping cost
– For shipments in the city of Cali and surroundings the shipment will be FREE (no matter the amount of the purchase). It is important to enter the correct zip code at the time of filling out the shipping form for this to apply.
– For shipments in COLOMBIA (excluding CALI) for any purchase equal to or greater than COP $1,500,000 (one million five hundred thousand Colombian pesos) shipping is completely FREE; for purchases under COP $1,500,000 (one million five hundred thousand Colombian pesos) the shipping value will be COP $20,000 (twenty thousand Colombian pesos).
International shipments are subject to nationalization taxes. The value is defined by the customs authority and must be paid by the customer. For more information on this point you can contact us at +573142740621 (Monday to Friday from 8:30am to 6:30pm), or write to asistenteinventarios@mariaelenavillamil.com.co

PRIVACY POLICIES
PERSONAL INFORMATION PROCESSING POLICY
In compliance with the provisions contained in Article 15 of the Political Constitution, Law 1581 of 2012, Regulatory Decree 1377 of 2013, and other regulations that modify, add to, complement or develop it, the company MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, hereinafter referred to as MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A. S, committed to respecting and guaranteeing the rights of its clients, suppliers, employees and third parties in general, hereby informs you of the policies and procedures for the processing of personal data that are stored and guarded in our database, which are mandatory in all activities involving, in whole or in part, the collection, storage, use, circulation and/or transfer of such information.
This Policy on the Treatment of Personal Information is compulsory for MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, in its capacity as manager, as well as for all the companies that are allied to it, subsidiaries or that form part of its business group.
LEGAL FRAMEWORK
The present Policy of Treatment of the personal information has its normative support in the article 15 of the Political Constitution, in the Law 1581 of 2012, regulatory Decree 1377 of 2013, which they arrange:
– All persons have the right to their personal and family privacy and to their good name, and the State must respect them and ensure that they are respected. Similarly, they have the right to know, update and rectify the information that has been collected about them in data banks and archives of public and private entities.
In the collection, processing and circulation of data, the freedom and other guarantees enshrined in the Constitution shall be respected.
Correspondence and other forms of private communication are inviolable. They may only be intercepted or recorded by means of a court order, in the cases and with the formalities established by law.
For tax or judicial purposes and in cases of inspection, surveillance and intervention by the State, the presentation of accounting books and other private documents may be required, under the terms established by law”.
– Statutory Law 1581 of 2012 “Whereby general provisions are issued for the protection of personal data”.
– Regulatory Decree 1377 of 2013 “By which Law 1581 of 2012 is partially regulated”.
GENERAL INFORMATION ON MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S AS A DATA PROCESSOR
Company name: MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
TIN. 900.045.889-9
Address: Cali – Valle del Cauca
Telephone: 4837470
E-mail: gestionhumana@mariaelenavillamil.com.co
Website: www.mariaelenavillamil.com.co

PURPOSE OF THE PERSONAL DATA PROCESSING POLICY
The purpose of the Personal Data Processing Policy is to develop and inform the general public about the corporate and legal guidelines under which MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. processes personal data, the purpose of the processing, the rights of the data subjects, as well as the internal and external procedures that exist for the exercise of such rights before MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, among others.
LEGAL DEFINITIONS
For the purposes of implementing this policy and in accordance with legal regulations, the following definitions shall apply:
Authorization: Prior, express and informed consent of the Data Subject to carry out the Processing of personal data;
Data Base: Organized group of personal data that is the object of Processing;
Holder: Natural person whose personal data is the object of Processing, whether it is a customer, supplier, employee, or any third party that, due to a commercial or legal relationship, provides personal data to MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Processing: Any operation or set of operations involving personal data, such as the collection, storage, use, circulation or deletion
Personal data: Any information linked or likely to be linked to one or more specific or identifiable natural persons;
Public data: Data that is not semi-private, private or sensitive. Public data are, among others, data relating to the marital status of individuals, their profession or trade and their status as traders or public servants. By its nature, public data may be contained, among others, in public registers, public documents, official gazettes and gazettes and duly executed court rulings that are not subject to reservation.
Sensitive data: Sensitive data is defined as data that affects the privacy of the Data Subject or whose improper use may lead to discrimination, such as data revealing racial or ethnic origin, political orientation, religious or philosophical beliefs, membership in trade unions, social organizations, human rights or promoting the interests of any political party or guaranteeing the rights and guarantees of opposition political parties, as well as data relating to health, sex life, and biometric data.
Transfer: The transfer of data takes place when the person responsible for and/or in charge of the processing of personal data, located in Colombia, sends the information or personal data to a recipient, who in turn is the person responsible for the processing and is located inside or outside the country.
Transmission: Treatment of personal data that implies the communication of the same within or outside the territory of the Republic of Colombia when it has as its object the carrying out of treatment by the person in charge on behalf of the person in charge.
When a term used is defined in this Policy of information processing, it will be to that definition. Likewise, when a term used is not expressly defined in this document or in the applicable Law, the literal meaning of the stipulations shall be applied, provided that such interpretation is consistent with the purpose of the Information Processing Policy.
PRINCIPLES GOVERNING THE HANDLING OF PERSONAL DATA BY MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA. S.A.S
The principles governing the processing of personal data by MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. are as follows
Principle of legality: the Processing of personal data is a regulated activity that must be subject to the provisions of Law 1581 of 2012, Decree 1377 of 2013 and other provisions that develop them.
Principle of purpose: The purpose of the processing must be legitimate, and the owner must be informed.
Principle of reasonable limit: The storage and processing of personal data shall be limited to what is essentially necessary to fulfill the previously specified purposes of the business relationship, as well as the fulfillment of the purposes authorized by the Data Subject.
Principle of freedom: Personal data may only be processed with the prior, express and informed consent of the Data Subject or by legal or judicial mandate.
Truthfulness principle: the information must be true, complete, exact, updated, verifiable and understandable.
Principle of transparency: the Holder’s right to obtain information about his/her personal data processed by MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. must be guaranteed.
Principle of Access and restricted circulation: the Processing may only be carried out by persons authorised by the Data Subject or by the persons provided for by the Law.
Principle of Security: the information must be handled with the necessary measures to provide security to the records and avoid their adulteration, loss, consultation, unauthorized or fraudulent use or access.
Principle of Confidentiality: personal data that are not of a public nature are reserved and may only be provided under the terms of the Law.
Principle of systematic incorporation: the principles of Personal Data Protection will be implemented in all processes and procedures of the commercial activity of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
RIGHTS OF THE HOLDERS OF PERSONAL DATA
To know, update and rectify your personal data in front of the Data Processors or Persons in Charge of the Processing. This right may be exercised, among others, against partial, inaccurate, incomplete, fractionated, or misleading data, or data whose processing is expressly prohibited or has not been authorized;
Request proof of the authorization granted to the Data Controller, except when expressly exempted as a requirement for processing, in accordance with the provisions of Article 10 of this law;
To be informed by the Data Controller or the person in charge of the processing, upon request, of the use that has been made of their personal data;
To submit to the Superintendence of Industry and Commerce complaints for violations of the provisions of the present law and other regulations that modify, add or complement it;
Revoke the authorization and/or request the deletion of the data when the processing does not respect the constitutional and legal principles, rights and guarantees. The revocation and/or suppression will proceed when the Superintendence of Industry and Commerce has determined that in the Treatment the Responsible or in charge has incurred in conducts contrary to this law and the Constitution;
Access free of charge to their personal data that have been subject to processing.
AUTHORIZATION FOR THE PROCESSING OF PERSONAL DATA
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S, acting as the Data Processing Manager, has adopted procedures to request, at the latest at the time of collection of your personal data, your authorisation for the Processing of such data and to inform you of the personal data that will be collected, as well as of all the specific purposes of the Processing for which your consent is obtained.
It will be understood that the Holder has given MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S Authorisation for the Processing of his or her personal data when this is expressed: (i) in writing; (ii) orally; or (iii) by means of unmistakable conduct on the part of the Data Subject which leads to the reasonable conclusion that he/she has granted MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S the respective authorisation. In no case shall silence be understood as an unequivocal conduct.
However, the above, the Holder’s authorization will not be necessary when it is a question of (i) Information required by a public or administrative entity in the exercise of its legal functions or by court order; (ii) Data of a public nature; (iii) Cases of medical or health emergency; (iv) Processing of information authorized by law for historical, statistical or scientific purposes; and (v) Data related to the Civil Registry of Persons.
Revocation of authorization and/or deletion of data
The Owner of the personal data may at any time request MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S as the Person in Charge of the Processing, the deletion of his/her personal data and/or revoke the authorization he/she has granted for the Processing of the same, by submitting a claim, in accordance with the provisions of Article 15 of Law 1581 of 2012.
However, we warn that the request for the deletion of the information and/or the revocation of the authorization will not proceed when as the Owner of the personal data you have a legal or contractual duty to remain in the database of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S

PURPOSE OF THE PROCESSING OF PERSONAL DATA
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S will process the personal data for the following purposes:
To carry out, by any means, directly or through third parties, marketing, promotion and/or advertising activities of our own or of third parties, sales, invoicing, collection management, collection, programming, technical support, market intelligence, service improvement, verifications and consultations, control, behaviour, habit and qualification of means of payment, fraud prevention, as well as any other activity related to our products and services, both current and future, in order to fulfil the contractual obligations and our corporate purpose.
To generate optimum communication in relation to our services, products, promotions, invoicing and other activities.
Evaluate the quality of our products and services and carry out studies on consumer habits, preference, purchase interest, product testing, concept, service evaluation, satisfaction and others related to our services and products.
Provide assistance, service and technical support for our products and services.
To take the necessary steps to comply with the obligations inherent in the services provided by MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
To comply with the obligations contracted with our clients, allies, users, suppliers, their subsidiaries, distributors, subcontractors and other persons directly or indirectly related to the corporate purpose of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
To control and prevent fraud in all its forms
PROCEDURE FOR DEALING WITH REQUESTS AND QUERIES RELATING TO PERSONAL INFORMATION
The Holder of the personal data or whoever is duly authorized may:
Formulate requests and consultations to know the personal information of the Holder that rests in MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
Request the updating, modification, rectification or deletion of the Holder’s data, when applicable, in accordance with this Policy and the applicable Law.
To request a copy of the authorization granted by the Holder to MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S to carry out the Processing of his/her Personal Data. These queries may be made free of charge at least once every calendar month and whenever there are substantial modifications to the Information Processing Policies that give rise to new queries. The Data Subject or whoever is authorised to do so, may make enquiries to MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S about the Data Subject’s personal information through the following mechanisms:
Verbally, by calling the Customer Service Line in Cali: 4837470 – 4837071 ext.107 or 104
By written means, addressed to the following address: Calle 15ª Norte 8N-63 Cali, Colombia
By e-mail to the following address: sales@mariaelenavillamil.com.co
The query will be answered within a maximum of ten (10) working days from the date of receipt. When it is not possible to answer the query within the aforementioned period, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. will inform the interested party, expressing the reasons and indicating the date on which the query will be answered, at the latest within five (5) working days following the expiry of the first period.
PROCEDURE FOR DEALING WITH COMPLAINTS AND WITHDRAWING PERMISSION TO PROCESS PERSONAL DATA
Through this procedure the Holder or whoever is duly authorized may:
Revoke the Authorization for Data Processing.
File claims when he/she considers that there is an alleged breach of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S.’s duties related to the Processing of Personal Data, in accordance with the provisions of these Policies or the Law on the Protection of Personal Data.
Revocation of the Owner’s Authorization for the Processing of Personal Data.
The Data Subject may revoke the authorization and request the deletion of his/her data in the following events:
By unilateral, free and voluntary decision of the Personal Data Holder, when there is no legal or contractual obligation that imposes the Holder the duty to remain in the database; and when the constitutional and legal principles, rights and guarantees are not respected, provided that the Superintendence of Industry and Commerce has determined that in the Treatment the Responsible or In charge has incurred in conducts contrary to the law. The foregoing, without prejudice to the rules that MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. must observe regarding the retention of documents in order to comply with formal obligations. Consequently, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S shall delete the data or suspend its use when necessary, in compliance with the rules on document retention that are applicable to it.
The procedure for dealing with complaints about the Holder’s personal data is as follows:
The Owner or whoever is duly authorized to do so, may make claims to MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S in relation to the Processing of his/her personal data, in the following events:
When it is considered that the information of the Holder contained in a database should be corrected, updated or deleted; or when it is noticed that any of the duties contained in the Data Protection Law have been allegedly not been fulfilled.
The formulation of claims must be made through any of the following channels of attention:
Verbally by contacting the Customer Service Line in Cali: 4837470 – 4837071
By written means, addressed to the following address: Calle 15ª Norte 8N-63 Cali, Colombia
By e-mail to the following address: sales@mariaelenavillamil.com.co
The claim presented by the Holder or by the authorized person must contain at least the following: (i) Identification of the Data Subject; (ii) Description of the facts giving rise to the claim; (iii) Contact details and location of the Data Subject (Address, telephone, cell phone, email, etc.); and (iv) The documents or evidence supporting the claim. If the above information is not available, it will be understood that the claim is not complete.
If the claim is incomplete, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. shall request the interested party to correct the faults or submit the information or documentation required within five (5) working days following receipt of the claim by MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
After two (2) months from the date of the request, without the applicant submitting the required information, it will be understood that the claim has been withdrawn and it will be filed.
MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S has a term of fifteen (15) working days to attend the claim, counting from the working day following the date of receipt at MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S
When it is not possible to attend to the claim within the aforementioned term, MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S will inform the interested party of the reasons for the delay and the date on which the claim will be attended to, which may not exceed eight (8) working days following the expiry of the first term.
AREA RESPONSIBLE FOR HANDLING REQUESTS, QUERIES AND COMPLAINTS
The Customer Service area of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S. is responsible for receiving requests, queries and complaints from the Owner of the Personal Data regarding his/her rights to know, update, rectify and delete the Personal Data and revoke the Authorization. Likewise, the Customer Service area will ensure that each of the areas of MARIA ELENA VILLAMIL & CÍA S.A.S responds appropriately and in a timely manner to the requests, queries and complaints of the Data Holders.
VALIDITY OF THE PERSONAL INFORMATION PROCESSING POLICY
This policy for the treatment of personal information is valid from May 3, 2019 until it is expressly revoked or modified.
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